Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 15 november 2013

Vet inte

varför, men när jag ute och tex handlar så har jag börjat tänka om tex kassörskan "Vad tänker hon om mig?" Tänker hon "Hon var ju trevlig" eller "Oj vad sur hon verkar" eller "Hon var nog snygg när hon var ung..." Vad tänker andra när de ser mig?? Vad tänker jag när jag ser andra? Jag har inte tänkt så innan...är det för att jag fyllt fyrtio? Fast jag bryr mig egentligen inte om vad de tycker, jag är bara nyfiken på vad de tänker...vilket intryck ger jag för en helt okänd kassörska? Jag har en svägerska som nästan alltid tänker på vad alla andra ska tycka och tänka om henne. Hennes tanke när hon är ute är "Alla vet" "Alla ser". VAD de vet eller ser vet jag inte men hon bryr sig nog mer om vad alla ska tycka om henne än vad jag gör...vad beror det på? Brist på självkänsla och/eller självförtroende? Eller är det bara att jag inte har någon självinsikt? Jag kanske borde bry mig mer om vad andra tycker och tänker om mig? ORKA!?

Idag är det bästa dagen på veckan, fredag, och jag har varit inne i Tranås och lagt in lite av mina grejer i ett skyltfönster. From 1/12 och en månad framåt har jag mina grejer uppställda i en butik där. En butik mitt i centrala Tranås, bästa platsen! Superkul!!!


Där kommer att finnas hemvävda mattor, hemgjord glögg, fina tavlor, vantar, smycken och handmålad keramik, betonggrejer med mera, med mera! Julklappar till alla!

Snart ska jag ner till hästen och rida! Skitkul men oxå skitont i alla leder i hela kroppen...
Underbara helg! Sista helgen som "ledig" på vääääldigt länge. Nästa helg drar alla julmarknader igång.

Ha en bra fredag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar