Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 21 november 2013

Del två

ligger och väntar på mig på biblioteket....


Ska gå och hämta den nu och samtidigt lämna tillbaka första delen för nu har jag läst den färdigt. Jag vill fortfarande hävda att boken egentligen inte är bra. Eller bra....hur definierar man det...den är lättläst, det händer "saker" hela tiden, men språket...Nu är jag absolut ingen författare själv, men jag reagerar ändå på språket, de tittar hela tiden "trotsigt på varandra", "de himlar med ögonen", "svarar hon flämtande" osv osv Allt blir väldigt övertydligt och känns lite....enkelt...eller jag vet inte hur jag ska uttrycka det. Att de sedan har sex två gånger till frukost, tre till lunch och så ett par gånger till kvällsmat, är väl det som har gjort att böckerna har blivit så omtalade. Mycket annat kan det inte vara...
Men jag tror oxå att lite av mitt motstånd till boken handlar om att mannen i boken, den otroligt sexige mr Grey, är så dominant. Jag skulle ALDRIG acceptera det som Ana verkar gå med på. Trots det så har boken ändå fångat mig, jag vill ändå veta hur de tänker lösa framtiden. Får Ana MER (du som läst boken fattar...) av mr Grey eller hur blir det...? Får väl erkänna att det är ngn typ av hatkärlek jag hyser till boken. Fortsättning följer....

Idag skulle jag haft möte med "min" Nätverksgrupp men det var så många borta så jag flyttar den till ett annat datum och då innebär det att jag får kvällen ledigt!! Hur skönt blev inte det då?? Man tror att man jobbar till 21-21.30 och så helt plötsligt kan man sluta kl 16...my gadd, va gott!
Då ska jag åka hem och öppna keramikugnen som jag brände igår men jag har lite onda aningar...tror att den gamle trotjänaren börjar sjunga på sista versen....den tog år och dar på sig att komma upp i temp och det är nog inte så bra...Liiite dåligt tajmat...behöver ju verkligen en ugn så här innan jul, förhoppningsvis så får jag in en del pengar så att jag kan köpa en ny - efter jul. Men vad gör jag till dess?
Nåja jag får åka hem och kolla läget innan jag ledsnar ihop ;)

Ha en underbar torsdagskväll!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar