Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 14 november 2013

Ett boktips

eller inte...vet inte om jag egentligen vill rekommendera den här boken...nu ska jag dock erkänna att jag ännu inte läst ut den så det kan ju hända en hel del än så länge...


Femtio nyanser av honom eller Fifty shades of Grey som den heter på engelska.
Den är inte bra!
Eller, jag kan erkänna, den har sina "moments" men i övrigt...det är en väääldigt simpel bok. Riktig tantsnusk och ni vet, det där, musklerna-spelade-under-hans-brunbrända-hud-köret....osv osv. Kan faktiskt (än så länge iaf) inte riktigt förstå varför den blivit så upphåsad...Den manliga huvudpersonen är ju inte ens romantisk....i alla fall inte på det sättet som jag skulle vilja. Men, återigen, jag har bara läst drygt halva första boken så det kan ju ändras. Jag tänker läsa den färdigt för jag måste ju se om det ändras något....För er som inte läst den kan jag säga att det i princip är en nedskriven porrfilm, inte mycket annat. Konstigt persongalleri och konstiga reaktioner från personerna i boken. Dock gillar jag inte att lämna böcker oavslutade. När jag läste hela raddan med Sagan om Ringen-böckerna höll jag på att dö av leda, men tragglade mig igenom dem. Bara för att...liksom. Det tog år! Troligen sågar ni mig utmed fotknölarna när jag ratar både den här boken och Sagan om Ringen, men jag måste säga att Sagan om ringen var ok - när det hände grejer i boken. Men partierna där det INTE hände något var så bedrövligt långa och tråkiga och upprepande att jag tröttnade många gånger om. Och det är dessvärre de partierna jag minns. Jag är helt medveten om vilka partier jag kommer minnas från den här boken...de är oxå rätt upprepande ;)
Trist men sant.
Kanske är mig det är fel på.
Vi säger att det är så :)

Ha en bra torsdag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar