Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 31 oktober 2013

Coachningutbildningen

från Karlstad har redan gett resultat....
Vi fick ju som sagt träna på varandra och då tog vi oftast fiktiva ämnen men ibland tog vi även riktiga ämnen. Det blev lättare att relatera till, försvara och prata för.
Bland annat så tog jag då upp min totala avsaknad av träningsmotivation. Jag veeet att jag borde men att ta sig i kragen är så svårt. Av den anledningen så tog jag det som ett verkligt exempel när jag blev coachad och killen som coachade mig ifrågasatte så hårt varför jag inte tränade så jag hade till slut inga undanflykter längre ;)
Sagt och gjort, idag var jag ute och gick i morse (joggade till och med lite) och det var så skönt. Nu har jag ju dessutom börjat ha musik i öronen och jag kan säga att det går lättare då. Har i alla år varit motståndare till det (ville höra naturen och mina tankar) men nu inser jag vad peppande det är. Skulle nog dessutom vara rätt kul att filma mig på min promenad. Ena stunden tar jag långa långsamma steg och nästa snabba (var ju till och med tvungen att springa ibland pga musiken) korta. Det är helt omöjligt för mig att INTE gå i takt, när jag hör musik. Skitjobbigt när man går på stan i tex Tranås och musikkåren går förbi. Då känner jag att jag nästan börjar marschera i takt med musiken. Ser ju lite fånigt ut. Men här, här är det perfekt. Promenaden som tar ca 50 min blir mycket roligare. Ibland liksom dansar jag fram ;) Syn för gudarna ;)

Än så länge en fantastisk dag!
Motionerat och hunnit med massor med saker här hemma. Bland annat så står ugnen igång i källaren och bredvid den en hel hög med nygjutna betonggrejer...


Hästar, kryddstickor och vitlöksrivare.
Bara drygt tre veckor till första julmarknaden så jag måste verkligen ladda upp nu, så att det finns grejer...

Vi har besök av Mange och Maja (Peters kompis från Stockholm och hans dotter) så just nu är resten av min familj och dessa två i Tranås och äter på restaurang och badar (dock inte samtidigt) och jag får vara hemma själv...När jag läser vad jag skriver så inser jag att det låter som om det är synd om mig....det kunde inte vara mer fel! Njuter!
Ikväll blir det nog slappt i tv-soffan...men jag har ju varit rätt duktig idag...då måste jag få en belöning ;)

Ha en go fredag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar