Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 11 oktober 2013

Hur snabbt

kan veckorna gå egentligen??
Kändes ju som om det var fredag igår...

Ibland kan dagarna bli rätt långa hemifrån och då hinner jag inte gjuta så mycket betong, eller sitta med leran ngt och därför känns det lite som julafton sådana här dagar. Jag får vara själv hemma och så går ner i källaren och ta fram allt som jag gjöt förra gången, några experiment och nya saker som jag inte gjort innan. Älskart!
Här är en grej som jag testat nytt...


Likadan ljuslykta, i betong, som jag gjort innan och dekorerat med snöre har jag nu gjort fast med avtryck av Ydres vapen. Tyckte själv att det blev lite coolt.

Lite nya betongtags har blivit klara...

 

Även några fler ljuslyktor i betong har jag dekorerat...


Jag har anmält mig till två julmarknader hittills, får se om det blir fler, det beror lite på om vi lyckas få tag på en lokal som vi kan ha en permanent butik i innan jul. Om vi lyckas med det så känns det som om det räcker...

Idag är det som sagt fredag och jag älskar fredagar!!! Fredagsmys!! God mat och bara slappa tillsammans med barnen. Härligt.
Nästa fredag ska vi till Stockholm så då blir det annat fredagsmys...
Får dock inte bli för sent ikväll, Maja ska på bågskyttetävling och vi åker kl 08.00. Vi ska bara till Vetlanda och det ska bli lite kul.
Peter ska vara hemma och förhoppningsvis byta vår ytterdörr...Får se om den är på plats när jag kommer hem eller om vi får det dragit om öronen... ;)

Ha en underbar fredag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar