Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 18 oktober 2013

Ha ha ha

Det här är helt sjukt, nu har jag drömt igen. 
Den här gången drömde jag att jag skulle köpa en slags mixer att göra potatismos i. Jag skulle köpa den från en tjej via Facebook. Här kan jag dock se ett samband med verkligheten. Igår var jag på gång och skulle handla några snygga förvaringskartonger på Tranås Vilda Loppis på Facebook.  Av någon jäkla anledning så kunde jag aldrig ta med den där mixern hem. Kommer inte ihåg exakta anledningar med jag kommer ihåg att jag åkte hem till tjejen som sålde mixern och hela tiden fick jag åka hem igen, tomhänt. Till slut när jag åkte dit så säger hon. Du, jag är ledsen, men du kan inte få köpa den. Min mamma tycker inte att jag ska sälja den. Samtidigt står tjejen och använder mixern, framför mina ögon. Hon gör potatismos. Dock så har hon både potatis och en massa rå lök som hon ska stoppa i mixern. Jag minns att jag tänker "va?? Har hon rå lök i potatismoset??? Häftigt, det måste jag prova. Hon är nog någon slags expert". Jag minns min frustration över att jag fick åka fram och tillbaka flera gånger och så ville hon helt plötsligt inte sälja den??!! Så arg och besviken blev jag. Det här är ju ifs en dröm som jag förstår var den kommer ifrån. Igår ville jag köpa en grej på Facebookloppisen och så blev det budgivning och jag missade den :( 
Trots att jag var irriterad när jag vaknade så började jag ändå skratta när jag insåg varför jag var irriterad ;) Komiskt!

Nu ligger jag i en säng i Älvsjö i Stockholm. Vi har just varit och sett Idol live.



 Det var rätt häftigt men nu är jag trött. Kiropraktorn knäckte lite här och var i rygg och nacke och jag känner mig lite sliten. Tyvärr fick hon inte loss på allt så jag måste tillbaka igen :(

Men imorrn kommer jag att vara pigg och alert och redo att upptäcka Stockholm ;)

Gonatt och sov gott!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar