Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 17 oktober 2013

Inatt

drömde jag att Arne Lindqvist lärde mig dansa. Bugg.
Arne är en av våra grannbönder. Det som var lite jobbigt var att Arne stötte lite på mig...Det här har verkligen inget med verkligheten att göra. Arne är världens snällaste och har ALDRIG någonsin gjort något sådant, ens en antydan till det. Jag har inte ens sett Arne i sin traktor på flera månader. Var kom han ifrån? Dessutom så var vi på ngt ställe i skogen, någon slags utomhusarena, med massor med folk, där det var ett liveband som spelade dansbandsmusik. Helt plötsligt så kommer Barbro Berg upp på scenen och börjar sjunga. Barbro är en kvinna som arbetar på Skatteverket i Linköping som jag har träffat via jobbet. Henne fick jag se på stationen igår när jag varit i Norrköping. Och vips så hoppade hon in i min dröm...
Helt sjukt, hur i hela fridens namn funkar hjärnan egentligen??

Nåja, det var inatt och nu är det dag. Torsdag. En låång torsdag. När den här torsdagen är slut så har jag haft tre lååånga arbetsdagar och sedan ska jag ha fyra lååånga (som troligen, dessvärre, inte kommer kännas lika långa) lediga dagar  Då ska jag umgås med min familj. Till 100%. På annan ort. Med en överraskning för barnen.
Nice!
Imorgon ska jag till kiropraktorn. Lite scary men oj så skönt det ska bli för ryggen!
Men först som sagt - jobba i ca 13 timmar. Kul! På riktigt!

Ha en skön torsdag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar