Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 3 oktober 2013

Godmorgon,

idag är Jenny uppe i ottan! 
Kvart i fem (!!!) ringde klockan. Det är inte mänskligt! Är otroligt imponerad av människor som klarar det varje morgon, dag ut och dag in, månad efter månad... För några år sedan arbetade jag som tidningsbud. Då gick jag upp kl 03.00. DET mina vänner, är omänskligt!! På den tiden var jag dessutom mörkrädd och det visade sig vara en omöjlig kombination, att cykla omkring mitt inne i stan när det var kolsvart ute.  Mycket skuggor och konstigheter såg jag överallt...
Det bästa med att gå upp och ut vid den här tiden är stjärnorna. Att kliva ut under en sådan magnifik stjärnhimmel som man får se när man bor långt från gatlysen och neonlampor. Fantastiskt! Tvingar ibland ut familjen på kvällen när det blivit mörkt, bara för att titta på stjärnorna ;)

Idag ska jag ta tåget till Norrköping och sedan buss vidare till Stockholm. Det är Mässan Eget Företag i Älvsjö. Ska bli spännande! OM jag kommer fram eftersom det visar sig vara massor med arbeten på spåret så har jag otur blir det buss från Linköping och då kommer jag bli supersen till Norrköping...gahhh. Älskar att åka tåg men hatar att sitta och inte kunna påverka sådana här grejer :( Stackare som får stå ut med sådant varje morgon. 

Har jag batteri kvar ikväll så återkommer jag då med rapport om dagen ;)
Ha en bra torsdag! 
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar