Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 27 oktober 2013

Skiftarbete

av mig och Peter just nu...
Peter började jobba i torsdags morse (ifs jag oxå, men, men) och jobbade till fredag morgon. Då hjälpte han sina föräldrar med ved och kom väl hem vid ca halv tolv, men då var inte jag hemma för jag hade tid hos kiropraktorn. Jag kommer hem ca kl 13.15 (här ses vi faktiskt i ca 30 min men då springer jag omkring som ett skållat troll och packar så jag vet inte om jag var så roligt sällskap just då) och åker igen kl 13.45 till Ullared. En hastigt påkommen resa med två vänner som inkluderar shopping och övernattning. Superkul!! Vinet och klädprovningen på fredagskvällen står för mer än halva nöjet :)
Jag kommer hem ca 21.15 på lördagskvällen och somnar i soffan ca 21.16. Idag på morgonen så börjar Peter jobba igen och jobbar till i morgon bitti. Men då hinner vi ändå inte ses för i morgon vid ca 04.15 åker jag till Norrköping för vidare färd till Karlstad. Utbildning med jobbet och jag är hemma igen på tisdag seneftermiddag/kväll men då är inte Peter hemma för då jobbar han så vi ses på onsdag lunch någon gång, eftersom han har lite möten och annat efter jobbet på onsdag morgon... Ja man kan inte säga att vi sliter på varandra i alla fall ;)

I love Ullared!
Men just i helgen så var det vääääldigt många andra människor som oxå loved Ullared...
Så jävla trångt!! (ursäkta svordomen men här behövdes det ett kraftuttryck!)
Vi kom fram ganska sent på fredagen men hann ändå shoppa lite och då var det superlugnt och skönt! Perfekt!
Då gick vi igenom damavdelningen så att vi skulle ha ngt att prova i stugan på kvällen. Så när GeKås stängt så köpte vi med oss pizza och korkade upp vinet. Klädprovning, kortspel, vindrickning och en MYCKET stor mängd skratt! Vi kommer leva tills vi är 100 - minst! Dock blev det lite sent så det var trötta tunga huvuden som skulle shoppa på lördagen. Vi och en miljard andra människor skulle shoppa den lördagen. Lönelördag. Vi slapp dock att köa in och det var ju en bonus. Väl inne och efter några timmar med allt detta ljud och alla intryck så var jag så trött att jag inte ens förstod vad jag tittade på när jag stod framför en hylla.... Men kul är det!
Nästa gång jag åker ska jag vara miljonär. Hoppas jag :)

Nu är det snart dags för fotbollsavslutning. Bodaborg. Jag ska inte krypa omkring! Jag ska bara äta tacos och sitta och prata med Agneta och Karin (för övrigt samma personer som jag var i Ullared med).
Är inte hemma så mycket nu....tröttnar ju inte på hemmet i alla fall ;)
Nästa vecka är det höstlov och eftersom det blir många jobbtimmar på bortaplan så ska jag vara ledig i slutet av veckan. Skönt! Göra ngt kul med barnen...ngt badhus eller så...

Nä, nu måste jag packa nästa väska ;)
Ha en go söndag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar