Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 16 oktober 2013

Då var det

dags igen :) 


Mot kollegorna och chefen i Norrköping. 
Ska bli kul! Alltid inspirerande att träffas och få höra hur det går för dem. 
Nu har min "jobbiga" jobbperiod börjat. 5-6 veckor med jobb till kl nio tio, i alla fall två tre dagar per vecka. Så när november är slut är jag liksom ute på "andra sidan" ;) Det är kul jobb men, visst, det blir långa dagar. 

Kan erkänna att det är lite tufft att åka iväg så här...kan liksom inte låta bli att tänka på olyckan som Maja var med om. Det var sååå jobbigt att vara så långt bort då, att inte omedelbart få krama, trösta och vara där. Nu var ju hennes pappa där och det är ju bara att acceptera, jag kommer ju inte alltid kunna vara med dem. Det är ju en stor del av föräldrarskapet, att även kunna släppa taget. Alltid vara där när de behöver det men samtidigt kunna låta dem få distansen. 
Så - idag låter jag pappan ta ansvaret och åker iväg - med kluvna känslor ;)

Ha en bra onsdag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar