Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 7 oktober 2013

Kan det vara

värt att tvinga sin sambo att utbilda sig till kiropraktor bara för att jag behöver en själv, då och då?
Jag får inte så där ryggskottsont, så att jag inte kan röra mig. Nej, jag har mer sådär irriterande, malande ryggont, nästan hela tiden, bakom ena skulderbladet. Den typen av ryggont är väldigt lätt att ignorera - ett tag. Det gör liksom inte ont hela tiden, bara i vissa lägen och, dumt nog, så går det att leva med det onda länge utan att fixa till det. Nu har jag gått runt med det här i säkert en månad, troligen längre och nu börjar det göra ont hela tiden så det är nog dags att ta tag i det :( Dock var jag hos tandläkaren idag och jag tycker att jag har kostat kosing så det räcker... ;)

Idag har det varit studiedag i skolan så Maja har varit hemma (den delen av dagen som hon inte var hos en kompis) och Fanny är med en kompis i Ullared. Hennes drömplats på jorden ;)
Jag började som sagt min dag i en tandläkarstol och om det inte vore för pengarna så har jag inget emot det. Skulle lätt kunna somna i stolen om det inte vore jobbigt att gapa hela tiden ;)
Men idag har jag hunnit med lite annat oxå...


Jag har plockat ner våra vindruvor. Har inte ens sett innan hur mycket det var så det var kul att upptäcka att det var säkert två liter. Att trampa vin kändes uteslutet så det fick bli saft. Har aldrig gjort/smakat saft på enbart vindruvor innan så det är lite spännande...


Jag har även hunnit måla våra nya dörrar ytterligare en gång. En av dörrarna är färdig - på ena sidan. Nu är det bara tre sidor kvar (två dörrar med två sidor vardera) som ska målas minst tre gånger vardera...dvs vi måste nog trolla med knäna lite för att få dem färdiga till på lördag då de ska sättas upp...


Igår var jag duktig och bakade frallor. Såååå gott! Varför gör jag inte det oftare?? Maja som mer eller mindre aldrig äter vanligt bröd, åt två frallor. Det hon inte vet, är att jag blandat i både hirsflingor, rågmjöl, vetegroddar och dinkelflingor. Så mycket nyttigt och mycket fibrer tror jag aldrig hon fått i sig vid ett och samma tillfälle ;)

Ikväll ska jag gästspela på Ydre Näringslivs möte. Jag håller på att styra upp ett event som ingår i vecka 45 (klicka och läs mer) lokalt här i Ydre och då har jag bjudit in Ydre Näringsliv så då ska jag berätta lite närmare om det för dem. Kanske ska byta om från fläckiga jobbarbyxor innan jag sticker iväg ;)

Happy måndagskväll!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar