Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 22 oktober 2013

Oj oj oj,

vad dagarna rullar på fort.
Hemma från Stockholm och ny vecka påbörjad.
Stockholm var bra, riktigt kul att vara med familjen ordentligt i några dagar. Att få umgås utan att behöva tänka på vad som ska lagas till middag eller att vi behöver städa.


Idol i fredags var riktigt roligt. Kul att få se hur det ser ut bakom kulisserna och vad som händer när kameran är avstängd. Fick dessutom höra från barnens vänner att vi tydligen var i bild några gånger. Kul!
Utöver det så var vi inne i stan hela lördagen. Hatar att gå på stan, i affärer, men jag härdade ut och jag fick några roliga butiker oxå, Clas Ohlsson och Slöjddetaljer bla ;)
Fanny njöt i fulla drag av storstadspulsen. Hon älskade att vara mitt i smeten och ha allt detta runt sig. Maja kunde nog klarat sig utan. De är lite olika...
Väl "hemma" i Älvsjö igen så gjorde man inte många knop ;) En pizza och sedan däckelidäck i soffelisoffan.
Innan vi åkte hem, igår, så besökte vi en stor skatepark som ligger ca fem minuter från boendet. Super, då blev pappan och Maja nöjda oxå. Alla glada och vi kunde åka hem - efter att vi besökt Sveriges (världens??) största IKEA...vid Kungens Kurva i Skärholmen. Herregud!! Älskar IKEA men klarar mig gott utan världens största! Hittade ju inget! Blev bara yr i huvudet av alla våningar och att hitta hit och dit. Och jösses vad människor det var överallt! Trångt! Älskar att åka till Stockholm för att då veta att jag får åka därifrån, hem till lugnet, hem till naturen och ensamheten ;)
Så jag kan verkligen, ärligt säga "borta bra, men hemma så jädra mycket bättre".

Igår var det en lerdag hemma. Betongen är tillfälligt slut så då fick jag passa på att jobba lera istället. Hästar, vitlöksrivare och lite skulptur blev resultatet ;) Kul! Betongen är slut imorrn oxå så då ska jag sätta mig igen! Gegga, knåda och lera.

Men det är imorrn, idag är idag och idag är det jobb. Jobb till kvällningen. Oxå kul. Jag har några julmarknader inbokade och så fått veta att vi troligen kommer ha en butik i Tranås i år igen så då måste jag jobba järnet hemma för att få fram grejer!! Dessutom så säger ryktet att butiken i år blir supercentralt!!! Åhhh så kuuuul!

Nämen nu får ni ha en skön tisdagskväll så ska jag ge mig ut i det gråa, blöta höstvädret och köpa frallor till kvällen.

Ha det gott!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar