Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 2 september 2012

En dag till...

Igår var det första dagen av Östgötadagarna och jag hade förvånansvärt mycket folk i butiken. Mycket, med mina mått mätt 
Till och med några som ville gjuta lite betong, kul!!
Idag är det både Östgötadagarna och Ramfallada´n. Fanny ska hjälpa mig nere i Ramfall så stannar jag hemma ifall det är ngn som vill gjuta betong...
Fanny vill tjäna lite extra pengar så hon håller på att baka muffins för glatta livet    Så kom gärna och köp lite muffins av henne, supergoda kladdkakemuffins.

Som sagt igår hade jag en del folk här. Tillräckligt för att jag inte kunde sätta igång med ngt annat än att fixa utanför butiken, ansa gräs, klippa lite buskar mm.
Framåt eftermiddagen lugnade det ner sig så då hann jag faktiskt ta isär en av våra gamla pinnstolar och limma ihop den igen. En grej som jag har tänkt i många år eftersom en del av dem mer eller mindre ramlar isär när man lyfter på dem 
Får se om jag hinner en till i eftermiddag...

Kolla in den här primadonnan 


Mitt i grusgången ligger hon och hon flyttar inte på sig när det kommer en bil. Häromdagen satt hon mitt i gräsmattan när jag klippte gräset precis bredvid henne. När jag kom med gräsklipparen så när att hjulet snuddade vid henne, då satte hon sig upp och flyttade på sig, typ 50 cm och hon var mycket besvärad 

Nähä snart dags att packa ihop det Fanny ska ha med sig ner till Ramfall men innan dess tänkte jag sno ihop några armband...

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar