Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 23 september 2012

Telefonvett?

Igår ringde det hemma hos oss och jag tittar på displayen och ser ett lokalnummer. Eftersom Fanny var hos en kompis inne i Hestra så tyckte jag att jag kände igen numret som deras och svarar "Hallå ja". Hm, svarar man så? Även om det nu skulle vara Fanny eller kompisen eller kompisens mamma, svarar man så då? Nja, jag vet inte... Dessutom, i det här fallet, så var det inte ens Fanny, eller kompisen, eller kompisens mamma... Det var en granne som jag ifs känner men hon undrade ju lite försynt var hon hamnat...

För några år sedan när jag arbetade på Ticnet så hade jag en kund som hela tiden envisades med att ringa på min mobil och det var ju egentligen inget problem förutom att Ticnets lokaler var som bunkrar och mottagningen urusel så ringde någon mig på mobilen så fick jag alltid be att få ringa upp från den fasta telefonen istället. En dag ringde Peter mig på mobilen (jag ser hans nummer i displayen) och jag svarar. Hör honom dock inte, det stör hela tiden och jag svarar honom bara att "du, jag ringer dig från andra telefonen, puss puss". Jag lägger på och så tar jag den fasta telefonen och slår Peters nummer. Han svarar och jag undrar vad det var han ville, "vaddå???" "Jamen du ringde ju just, vad ville du??" "Nä jag har inte ringt..." Hm, jag tog en extra koll på mobilen och får då se att det är siffrorna i Peters nummer....fast i en annan ordning...trist...det var min kunds nummer. Nu får man ju innerligt hoppas att den dåliga mottagningen var lika dålig på båda håll, så att han hörde mina "puss puss" lika dåligt som jag hörde vem det var... 

Snaaart, kanske jag lär mig hur man ska svara i telefon, ska bara bli vuxen först 

Uj uj uj, vart tog den här helgen vägen, det är redan söndag eftermiddag. Lördagen gick i fotbollens tecken (och slapphetens stora utropstecken  ) och idag har det varit hästar för hela slanten. Maja spelade boll igår och det blev 4-4. Rättvist och bra i hällande regn. Vi var alla som dränkta katter efteråt 



Fanny har ridit en dressyrtävling för första gången i sitt liv. Hon har tagit några privatlektioner och man kunde verkligen se att de gett resultat!! De var så fina tillsammans! Ingen placering men det var ändå så otroligt roligt att se vilka framsteg de gjort tillsammans. Nu var de ett par, de jobbade tillsammans och det var så kul att se Fanny så nöjd (vilket inte är helt vanligt eftersom hon är fjorton år...  ).

Lite fortsatt slöande den här söndagen för i morgon är jag superpeppad och har massor av grejer jag vill göra.

Ha en go söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar