Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 6 september 2012

Engagemang

Det var lättare sagt än gjort att lämna ifrån sig klassförälderrollen. "Jag hinner inte, jag orkar inte engagera mig", var det en mamma som kläckte...Öhhh, säger du det rätt upp i din dotters ansikte oxå, "nä, gör vad du vill, jag orkar inte engagera mig". Herregud!! Det handlar om ditt barn. Det handlar om några dagars, timmars, engagemang på ett år, är hon inte värd det??
Fattar inget??
Nåja det finns väl människor till det mesta och bara jag inte låter mig påverkas av det, dras ner av det så får det väl bli deras problem. Kanske ska tillägga att det till slut var två mammor (varför inga pappor???) som "offrade" sig.

Vackert väder...undrar om jag hittar någon undanflykt idag eller om jag faktiskt ska pallra mig ut ;)

Ha en go´torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar