Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 5 september 2012

Blåsigt

Jag hittar hela tiden undanflykter till att inte gå ut i trädgården och jobba (klippa, rensa och ansa) fastän att jag vet att när jag väl går ut så mår jag superbra och blir så pigg.
Just idag är det en väldigt blåst ute och igår tyckte jag nog att regnet hängde i luften... Dagen innan det så var det lite för ruggigt...Ja ni hör, hela tiden undanflykter...

Igår band jag kransar av halmen som jag stal (undrar vad brottsrubriceringen skulle bli för "stöld av ullaredskasse halm" ) från åkern här bredvid. 7 st kransar blev det.


Kanske kan man använda dem till en julpysselkväll i goda vänners lag!?

Gårdagskvällen tillbringades i Eksjö vid en fotbollsplan. Våra lite större tjejer hade match och det känns som om hälften är sjuka eller skadade...lite tråkigt att vi inte kan göra oss rättvisa på plan. Vi behöver inte prata om resultatet men de kämpade på tappert 

Ikväll är det föräldrarmöte för Majas klass och jag ska äntligen bli av med klassföräldrarrollen. SKÖNT!! Det är inte så mycket jobb men det är ändå ngt som upptar tankarna.

Nu ska leran fram! Dags för att bygga upp lagret av vitlöksrivare

Ha en go´onsdag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar