Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 10 september 2012

Rätt väg!

Idag har jag varit och träffat en väldigt spännande kvinna, Anu Sjöholm. Hon vet så mycket om dig. Allt. Hon kan precis sätta ord på vad du känner och hur du tänker, helt otroligt!
Jag pratade med henne i ca en och en halv timma så hon hann berätta massor, men det viktigaste för mig är att hon bekräftade att jag är på rätt väg och att jag har ett par år framför mig med massor av spännande saker som kommer hända. Känns så bra! Jag är helt övertygad om att det hänger ihop med mitt tankearbete som jag redan påbörjat. Kul!

I övrigt har jag haft en bra helg!
Har, med fara för livet, plockat lite björnbär...


...iförd regnjacka och regnbyxor för att inte totalt riva sönder mig. Det finns taggar och så finns det taggar. En taggtråd är fasen så mycket lättare att missa taggarna på. Satan vad de rivs och fastnar i allt!
Men det får det vara värt, det är så gott!! De kommer att passa alldeles ypperligt på någon av vinterns födelsedagstårtor :)

Jag har bakat knäckebröd...


...som är så gott och så nyttigt!
Nu kanske biten med brie ovanpå förtar lite av det nyttiga men ändå ;)
Superenkelt att baka och nästan som godis.

Jag plockade dessutom lite av våra potatisar.
Kolla in här!!


Den största och den minsta :)
Sååå goda var de. Och vi har mer kvar. Jag har inte orkat bry mig om mycket av våra trädgårdsland men potatisen verkar inte ha brytt sig om det, de har växt ändå. Nästa år ska jag försöka göra potatislandet större. Det är ju helt fantastiskt roligt att skörda det man har sått. Och så mycket godare det blir!

Hela tiden när jag är i trädgården har jag sällskap av ett får och två getter. Den svarta geten rymmer hela tiden men den vita geten och fåret tar sig inte ut de står kvar i hagen och gnäller. Då tycker jag synd om dem så de får gå ute allihop och äta var de vill. De går ingenstans, de är så roliga. Men de gillar att kolla läget lite varstans...


...här kollar Bä om det är några kaniner hemma ;)
Det var det ju inte, för de är ju oxå på rymmen någonstans i trädgården :) Alla är på rymmen!

Imorrn är en sådan där skön dag igen. Peter jobbar och barnen i skolan....mmm bara jag och leran :)

Ha en skön måndagskväll och glöm inte att leenden smittar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar