Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 3 september 2012

Lugn arbetsdag...

...finns det någon sådan?
Jajemen!! Det gör det!
Efter den här helgen, som har varit ganska hektisk och med låååånga dagar, så är det skönt att kunna sitta och jobba, fast i lugn och ro. Kanske inte helt lugn och ro eftersom våra tre fyrfotingar, som ständigt rymmer, just nu är ute på fri fot, ensamma i trädgården. De går (oftast) ingenstans men man måste kolla till dem hela tiden.
Just nu njuter jag i alla fall av att vara "ledig". Det känns nästan som om att jag är ledig när jag inte har ngn marknad på gång som upptar mycket tankearbete. Vad ska jag ha med mig, har jag allt klart, vad behöver jag bli klar med. Tidsplan för alla lera...om jag gör det idag så kan jag skröjbränna i övermorrn och så glasyrbränning dagen efter det osv osv.
Eventuellt funderar jag på att vara med på skördemarknaden den 15/9 i Asby, men det har jag inte bestämt ännu. Någon dag till ska jag bara njuta och göra sådant som jag sällan tar mig tid till annars.

Som typ det här:


Lite roliga armband av filt. Så kul att kunna variera i all evinnerlighet, pärlor och allt möjligt. Samtidigt som jag lyssnar på Sommar i P1. Just nu är det Johannes Brost och innan idag har Lotta Schelin rullat förbi.

Skön dag utan något inbokat. Precis som jag älskar!!

Ha en underbar måndag alla glada!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar