Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 4 september 2012

Duktig

Igår hade jag en rätt lat dag. Det känns lite som om återhämtning efter helgen. Även om jag faktiskt sydde ihop några armband så tog jag det vääääldigt lugnt :)
Idag har jag dock kommit igång bättre...har redan hunnit plocka och diska en del OCH träna på den här lille rackaren...


En träningsmaskin som jag faktiskt använder en del på vinterhalvåret. Det är helt perfekt när det är lite ruskigt väder ute att ställa den framför tv´n...så kollar jag upp mig på svtplay på gårdagskvällens program som jag somnade ifrån ;) Super!

Igår fick jag hämta Maja från skolan, hon är rätt förkyld. Inte sjuk men förkyld. Hon är dock på tok för pigg för att få vara hemma idag oxå, så jag skickade iväg henne idag igen, med förmaningen "man måste, tyvärr, gå till skolan när man är förkyld, så ring mig inte bara för att du hostar lite". Elaka mamman, jag veeet, men vad sjutton, bit ihop ;)
Ikväll är det fotboll för Fanny, vi ska till Eksjö...Kommer bli supertufft eftersom vi fortfarande dras med skador och förkylningar. Är inte så många matcher kvar nu och det är rätt skönt...

Min stackars familj får stå ut med att lite annorlunda grejer belamrar vårt hem....
Här tex:


Bä-ull som just har tvättats och står på tork i duschen. Kanske inte helt normalt... Inte heller helt normalt att hitta det här i hallen:


En kasse halm. Det är väl alltid bra att ha!? ;)
Jag har tänkt göra lite stommar till blivande dörrkransar så jag tassade ut till åkern bredvid och stal lite halm. Tror inte att bonden kommer sakna det.

Lite frukost på det här så tror jag att det här kan bli en bra dag!
Ha en go´och gla´tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar