Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 25 september 2012

Tisdag...

...är det idag och då innebär det att det är fotbollsträning ikväll. Skönt att det är slutet på säsongen eftersom det är kallt, regnigt och ruggigt ute. Som tränare, när man inte rör på sig så mycket, så är det långkalsonger som gäller. Förra veckan så frös jag så mycket att fötterna värkte när jag kom in i den varma duschen.

Jag har haft två riktigt bra arbetsdagar och fått mycket gjort. Här är lite nytt Yoga som just har kommit ur ugnen.



Har några fler på gång men som inte är färdiga ännu.
I ugnen just nu så är det lite glasyrbränning. Ett experiment till en ny grej som jag inte gjort innan. Det är det värsta som finns att det tar sådan tid med bränningen och att det måste svalna så länge när man väl bränt det. Lite julafton är det allt att öppna ugnen...om det blir bra alltså. Är glasyren misslyckad är det naturligtvis trist men om det blir bra så är det såååå kul!
Känns lite konstigt men jag har ju fått börja tänka jul när jag gör mina grejer. Så nu måste jag sätta igång att gjuta adventsljustakar och göra tomtar och annat juligt. 

På lördag är det ett litet minievent här i Torpa, vid Bubbetorp. Det är bagageloppis, hembygdsföreningen har lite grejer på gång och så är det lite lokala förmågor som berättar om gården Bubbetorp. Jag har blivit tillfrågad om jag vill stå och sälja lite grejer och det är ju alltid kul. Här hemma, till min butik, kommer det inte så mycket folk vid den här årstiden, så det är bättre att åka ut och visa sig 

Ha en fortsatt bra tisdag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar