Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 13 september 2012

Manisk rensning

 När jag var hos Anu i måndags så kunde hon "se" (eller hur hon nu bär sig åt) att vi har på tok för mycket grejer hemma, vi behöver rensa. Till och med där kunde hon se, känna eller nåt, hur det känns för mig/oss. Jag känner mig bokstavligen kvävd av alla våra grejer överallt. Jag håller på att drunkna i mitt eget hem... Alla garderober är överfulla med saker som vi kanske någon gång eventuellt skulle kunna behöva. Men mest troligt är att vi aldrig kommer att använda grejen i fråga. Det ska tilläggas att många av grejerna har legat nerpackade sedan vi flyttade till huset för si så där 13 år sedan...hur sannolikt är det att vi helt plötsligt kommer att börja använda något av det?? Hur sannolikt är det att grejerna helt plötsligt, ut ur det blå, får ett användningsområde som vi tidigare inte insett?? Så av den anledningen har jag ägnat de sista dagarna åt att rensa och städa i skåp. Superskönt! Resultatet, än så länge, är tre kassar till en loppis, en kasse till UFF och utöver det lite gåvor till folk i min omgivning. Känner mig redan lättare till sinnet. Och jag är inte klar! Lite varje dag så kanske vi kan få lite utrymme här i våra 265 kvadrat...

I det här, gamla, inlägget skrev jag om ett av mina icke-Drömjobb, här är ett till...


...Att med lastbil suga upp andra människors skit. Bokstavligen skit. Ett par gånger om året kommer det en lastbil och tömmer brunnen med vårt avlopp. Jag vill verkligen inte låta nedlåtande eller så men det här jobbet toppar verkligen min icke-drömjobb-lista. Just nu är det ohotat nummer ett. Ge mig gärna förslag på andra jobb som kan konkurrera och jag är beredd att ta det under övervägande men just nu leder det här jobbet (som jag inte ens vet vad det heter "avloppsuppsugare"?) STORT.

Ha en go´torsdag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar