Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 31 augusti 2012

Bättring?

Igår var slappaste dagen någonsin! (Naturligtvis en lätt överdrift  )
Fick inte mycket gjort....

På kvällen var det forbollsträning men vårt -02-lag hade match samtidigt så jag hjälpte till på där istället. Första förlusten för det laget. De spelar bara mot killar och killarna är oftast 1 år yngre (fast det är stor skillnad på tjejer och killar kan jag påpeka, killar är myyyycket tuffare även om de är ett eller två år yngre) men eftersom våra tjejer har en stor fördel av att träna med våra stora tjejer och dessutom ibland få vara med och spela 11-mannamatch så brukar vi kunna spela ut killarna men igår gick det inte. Otroligt nyttigt för de här småtjejerna som blir lite styva i korken av att vinna hela tiden

Idag hoppas jag att få lite mer gjort här hemma...jag har nämligen gett mig själv dataförbud  Med undantag av att blogga förstås. Man måste ju få lite utlopp för sin narcissistiska ådra 
Fast det är klart...jag måste ju se till att få saker och ting gjorda innan kl 15 för då dyker en liten marodör upp här....jag ska vara barnvakt åt världens skönaste 2,5-åring - Gabriel, systersonen. Han är helskön, pratar som en femåring och håller igång hela tiden, så det gäller att hänga med 

Idag ska vi dessutom flytta Lacky (hästen) till ett annat stall. Sorgligt, eftersom det har varit så bra i Sillefall, men det här blir bättre för Fanny som till och med kommer kunna åka till stallet på sina håltimmar. Det kommer dessutom finnas en manege (inomhusridbana för er oinvigda ) och en upplyst utomhusbana för mörka höstkvällar 

Maja ligger hemma idag, ont i halsen och allmänt hängig. Troligen är hon piggare redan när hon fått sova ut en del...been there liksom  Jag är vanligtvis ganska tuff och låter inte barnen vara hemma för en vanlig förkylning men nu lät hon hängig redan igår kväll så idag lekte jag good cop 

Ha en underbar fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar