Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 14 augusti 2012

Tillbaka?

Hej och hallå alla glada, nu är jag tillbaka i gammal god form 
Får vi se om jag kan komma igång igen med lite inlägg...

Det har varit, tre, väldigt tuffa veckor med konstant ont och lite nersatt humör pga det. Men i torsdags var jag inne och röntgade (efter att ha fått åka in akut på onsdagen med otroliga smärtor) och då kunde de inte se någon sten och därmed så tvingade jag in mig hos urologen och de tog bort det förhatliga röret (som visade sig vara ca 25 cm långt) genom mitt urinrör. Ja, det är precis så skönt som det låter... 
Så nu är jag tillbaka på topp, känns det som. Humöret är toppen och jag mår super i kroppen. Inspirationen flödar som tur är.

Under den tiden jag har varit borta från er så har jag avverkat årets upplaga av Sommarodden. Ett otroligt kul, nervöst och spännande event. Vi slutade som totaltrea, vilket vi nog får erkänna oss vara rätt nöjda med.
Dock ligger vi inte på latsidan, vi håller fortfarande igång och tränar inför nästa säsong och vi är grymt peppade    Ska bara bli intressant att se om vi kan hålla igång den peppningen nästan ett helt år...

Jag har jobbat lite. Med en stor betoning på lite. Jag har varken orkat eller haft lust men här kommer lite bilder på saker som jag gjort. De mesta av sakerna gjorde jag innan jag blev sjuk men jag hann ju aldrig visa några bilder...


Råkade komma över en stomme av en korp (skulle lätt kunna tas för en kråka men jag gillar korpar så därför har jag bestämt att det är en korp   ) i ståltråd som jag klädde in i hönsnät och kladdade på betong. Min tanke var att den skulle stå på sina fötter men den blev för tung så benen vek sig. Det fick bli plan B och så snodde jag ihop ett litet rede åt den istället. Troligen inget som någon vill köpa men jag tycker själv att den blev lite kul så nu får den stå utanför min butik och vakta.


En av alla Yogafigurer jag gjort (har jag visat den innan?) som jag ska ta med och visa på Konstrakan som är i Tranås den 25/8. Hela Storgatan full med konst av alla de former. Det är första gången som jag är med och det känns lite otäckt att faktiskt kalla mina grejer för konst...Har fler figurer som inte är klara ännu som inom kort ska brännas, då kan ni få se dem.


Jag gav min bror ett rakubränt äpple i examenspresent och här har jag gjort ett ungefär likadant fast ett päron. Det är ihåligt och rakubränt. Det tar lite tid att göra sådana men jag tycker väldigt mycket om dem så jag ska försöka få till fler.

Fotbollen har dragit igång igen efter ca en månads uppehåll och ikväll är första "riktiga" träningen. Vi smygstartade förra veckan med ett litet miniträningsläger på hemmaplan. Det var lyckat och tjejerna gick därifrån med träningsvärk    Precis som det ska vara.

Nu är det bäst att jag packar väskan så att jag inte blir sen, det är ju synd om tränaren inte kan hålla tiden när vi vill att tjejerna ska göra det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar