Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 28 augusti 2012

Ruggigt

Det känns verkligen som om det har blivit höst ute. Riktigt ruggigt. Lite kallt även här inne, får nog börja med tofflor och tjocktröja snart...
Fast jag gillar ändå hösten lite. Sommaren är underbar men det är väldigt mycket måsten på sommaren, man måste åka på semester och göra en massa kul med barnen, man måste vara ute hela tiden och njuta av sommarvädret som aldrig kommer och man måste ta hand om sin övervuxna trädgård 
Nu på hösten så är det rensa som gäller. Inte rensa som i "ta bort lite ogräs" utan riktigt rensa bort, typ hela buskar. Klipp bort skiten! Riv och slit, man behöver inte vara så noga...
Misstänker att min förtjusning över att få rensa så totalt i trädgården bottnar i vårt överfulla hem. Vi har för mycket grejer och jag skulle verkligen bara vilja rensa bort minst hälften. Det står grejer överallt och jag börjar känna mig kvävd av det. Jag veeet att många av grejerna är mina men det är mina jobbgrejer och eftersom jag inte har någon riktig verkstad så är det så svårt att veta var jag ska ställa det.
Tippen är det bästa ställe jag vet (en sanning med modifikation, jag skulle nog gilla en strand i söderhavet bättre   ), att bara få slänga bort en massa skit som bara legat och tagit energi och tankekraft. Jag känner mig lätt när jag kommer från soptippen.
Så den här hösten måste nog gå i rensningens tecken 

Igår var jag på en spännande föreläsning...vet så här i efterhand egentligen inte vad jag tycker...
Jag lyssnade på Björn Ranelid. Han skulle prata om "hur man skapar ett varumärke och stärker det". Det jag kan ge honom är att han har en helt otrolig energi! Han pratade i 1,5 timme och jag tror knappt att jag hörde honom andas.



 Jag kan oxå ge honom att han är sig själv, han struntar i vad alla tycker och säger om honom, han kör sitt race ändå. Det är helt sjukt vilket samhälle vi lever i, när man kan skriva och prata så mycket skit om en människa för att han aldrig super, svär eller röker. Han är dessutom ute och springer minst 5 km varje dag och solbrännan får han för att han är ute mycket, han sitter ute (han kanske pressar i solarie oxå, vad vet jag) och solar och då blir man solbränd. Han är väldigt "helylle" och tydligen är det något som sticker i ögonen på folk, konstig utveckling i världen...att du får mer respekt och blir känd (om det nu skulle vara något att sträva efter) om du super och svär och är med i Big Brother...Konstigt...
Som sagt, jag vet inte vad jag tyckte om själva föreläsningen...lite svävande....han pratade väldigt fort och dessutom på skånska = jag hade ibland svårt att hänga med i vad han sa. Men på det stora hela tyckte jag att det var en intressant föreläsning 

Köpte ny betong igår så nu hoppas jag att det kommer lite kunder som vill gjuta i helgen 
Måste oxå fortsätta rensa i trädgården så att eventuella kunder hittar hit och inte tror att de har kommit till ett ödetorp 
Kreaturen måste väl oxå få komma ut och äta lite gott, typ svartvinbärsbuskar...jordgubbsplantor mm...
Fanny ska tävla ikväll...tycker det är lite oroligt att stå bredvid och se på men det är väl en mammas lott 

Dags att sätta igång med livet!
Ha en go´tisdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar