Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 26 augusti 2012

Helt slut!

Nu är det söndag kväll och jag är helt slut.
Gårdagen tog på krafterna...

Dessvärre kom jag inte ihåg att ta en bild från Konstrakan men jag är supernöjd. En riktig självförtroendeboost kan man lugnt säga. Jag fick supermycket beröm för mina grejer och jag sålde oxå en hel del. Kul!! Det är nog högst troligt att det blir en repris nästa år

Det här kom min man sambo hem med till mig efter sin morgonpromenad i morse 


Kantareller!
Såååå gott med smörstekta kantareller med bara salt och så på en rostad macka...mmmm
Men det krymper en hel del efter att man stekt dem...


En macka räckte det till...
Får skicka ut honom igen, och be honom ta med svärfar ut så att det blir lite mer.
Han plockar och jag rensar och äter 
Förträfflig fördelning tycker jag själv

Igår kväll var vi på kräftskiva med alldeles underbara människor. Dag, Susanne, Lovisa, Aron, Justus, Julia, Gabbe och Ines. Fast av någon anledning så ville inte Dag att vi sa att det var kräftskiva...mer att, vi träffades och åt kräftor. Vi sjöng inget och vi hade inga roliga hattar men vissa andra snappsade så om det var hattarna som gjorde att det bara blev en träff i största allmänhet, det vet jag inte. 
I vilket fall så var det vääääldigt trevligt med många livsförlängande skratt och en energipåfyllning som man klarar sig ett tag på 
Tack för det!

Idag har jag lekt frisör och fotbollscoach 
Pappa har blivit klippt och Majas lag har blivit coachade. Pappa blev fin och Maja vann och det var kul att se tjejerna, de är inte så stora men så söta de är där på plan, många gånger helt yra i mössan 

Den här veckan är det bara att förbereda inför nästa helg. Då är det Östgötadagarna (märk väl de fina betonghjärtana på första sidan... ) och då hoppas jag på lite kunder i butiken. Jag kommer att erbjuda en light-version av att gjuta betong så jag har en del fix och trix att styra med. På söndagen är det dessutom Ramfallada´n så då ska jag ha ett bord med försäljning i Läkarbostadens trädgård här i Ramfall. För visst är det så att de har löst det där med att vara på två ställen samtidigt? 
Jag har väl ett par barn som får göra skäl för maten som serveras 

Nä, nu är jag trött och det är dags att ta kväll i TV-soffan men först ska jag bara locka in våra tre kreatur i hagen, de går titt som tätt på lösdrift i trädgården (även i huset ibland, Peter hittade Bä i badrummet häromdagen  )   

Ha en fortsatt skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar