Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 29 augusti 2012

FixarFrasse

Åhhhh, bästa stunden på hela dagen!
Har just skickat iväg de bästa barnen i hela världen till skolan och sitter nu helt själv. Lite Godmorgon-TV och frukost innan man sätter igång med dagen. Har svårt att se att en dag kan börja bättre....möjligtvis om jag gått upp lite tidigare och hade hunnit göra lite Yoga innan jag väckte barnen....men dit har vi nog en liten bit kvar 

Vilken fixardag jag hade igår!
Började med att Diskmaskinen strulade. Vattnet rann inte ur helt så det var att (efter att ha läst instruktionen naturligtvis, jag är ju kvinna ) skruva, fixa, rensa och trixa lite. Sen var den ok    Därefter skulle jag vara duktig och ta fram vår trädgårdskvarn som flisar grenar. Flis som jag sedan lägger i komposten och på land osv. Naturligtvis så strular den och det fastnar. Jaha, fram med skiftnyckel  och återigen skruva, rensa, fixa och trixa igen. Samma resultat igen - fixat och jag kunde göra klart 
Fanny hade ridtävling igår och Peter jobbade så jag var helt lämnad åt mig själv vad det gäller hämta transporten och backa och vända och allt vad det innebär. Återigen, jag fixade biffen 
Är så otroligt nöjd med gårdagen, mycket på grund av att jag faktiskt fixade alla motstånd. Jag kan själv!

Bläväder idag igen...eller är det blä? Det passar väldigt bra att vara ute och rensa i trädgården i det här vädret
Det var några dagar sedan jag tog i en lerklump men idag....kanske...jag behöver karda lite ull oxå...får se vad det kan bli.

Ha en go´onsdag!
(och glöm inte att ett leende smittar )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar