Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 21 augusti 2012

Arbetsro

Får man säga att det är skönt att ens barn har börjat skolan igen, så man får lugn och ro här hemma?
Vet inte om det är tillåtet men jag gör det i alla fall.

Igår började mina barn 8:an och 5:an...Vad hände? Hur blev de så stora??? Vet att jag ältade det i ett tidigare inlägg men måste bara påpeka igen att herreguuuuud vad tiden går fort!!

Nåja med dem i skolan så har jag fått arbetsro här hemma. Satt hela dagen igår och jobbade med lera.
På lördag är det konstrakan och jag behöver få några skulpturer färdiga till dess.


Här är de på tork. Bilden är supersuddig men det är ngt fel på kameran. Jag behöver autofokus men det har slutat funka så nu får jag göra det manuellt och det ser ju alla hur bra det går...
Ska sätta mig nu igen. Det är hällristningar på agendan idag.
Sitter och lyssnar på sommarens olika sommarpratare samtidigt som jag jobbar. Tiden går otroligt fort då. Igår lyssnade jag på Martina Haag, Hannes Holm och Henrik Dorsin. Alla tre bra och intressanta. Henrik Dorsin var dock roligast. Rekommenderas!

Som det ser ut i vårt hus just nu, så tror jag vi har tagit en paus i sommar, vad gäller städning och tvättning...
Förra veckan (har även fortsatt denna vecka) tvättade jag en tvätt varje dag (för det gick ju äntligen hänga tvätten ute!) och jag har nu kommit halvvägs i tvättkorgen. Dammråttorna invaderar oss och det ligger grejer överallt. Igår diskade och plockade jag och idag har jag plockat grejer och skurat toaletterna. Tänkte att om jag gör lite varje morgon så är jag snart ifatt...typ samma tanke som jag hade om grusgången och se hur bra det gick...den håller på att växa igen totalt. Där jag började rensa har jag inte ens sprutat ogräsättika så det har börjat växa igen...Bra jobbat där - not! Men det är lite typiskt mig eller oss...sällan slutföra det som påbörjas.

Nähä, nu är det dags att hänga upp en tvätt och plocka ur diskmaskinen innan jag tar tag i lerklumpen för i eftermiddag är det fotboll som gäller.

Ha en go´tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar