Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 24 augusti 2012

Äntligen fredag...

...sa barnen i morse när de gick iväg till skolan. De tycker verkligen att det är kul, även om fjortisen, som inte är fjortis än, vägrar erkänna det, att skolan har börjat igen, men helgen kommer ändå som en välkommen sovmorgon   . 11-åringen däremot gör ingen hemlighet av att hon har det superbra i skolan. Från det att hon vaknar på morgonen till dess att korpgluggarna stängs för natten så pratar hon i ett. Hela tiden. Så rolig är hon att lyssna på men jag kan erkänna att jag inte alltid lyssnar till 100% 

Jag kan verkligen vänja mig vid ett sådant här liv. Jag stortrivs med att få vara hemma och pyssla och greja hela dagarna för mig själv. Lite ensamt kanske många av er tänker men nä, inte ett dugg! Tiden jag får för mig själv gör att jag blir gladare och ser mer fram emot alla aktiviteter som är på kvällar och helger, fotbollsträningar, rodd, marknader mm. Jag stortrivs med livet just nu!! Enda som jag skulle önska är att jag hade lite mer energi till vårt hem...det är så mycket som behövs städas och fixas...men det kommer säkert det oxå 

Igår brände jag en skröj, så idag ska jag snart sätta igång med raku. Imorrn smäller det....Konstrakan. Känns skitskumt. Ska jag ställa ut konst?? Fattar inget, hur gick det till?
Nåja, jag har människor som peppar runt omkring så jag får försöka lita på dem när självförtroendet sviktar 
Här är några små gynnare som ska få följa med imorrn 


En hel fårskock har jag hunnit få till. Kul, jag gillar dem verkligen och jag tror att mina kunder gör det oxå för jag har sålt en hel del av dem 
Extra kul är ju att den vita ullen är helt hemmaproducerad. Det är den ullen som Bä offrade i våras 

Näha, dags att betala lite räkningar (till och med det försöker jag se positivt på - Nämen en elräkning! Tänk vad bra vi har det, som har el, som gör att vi kan ha lampor tända och duscha varmt   ) för att sedan fortsätta med morgondagens förberedelser.

Ha en go´fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar