Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 17 augusti 2012

Kämpar!!!

Åh vad det är svårt att var positiv när inte omgivningen är med på noterna...
Jag vaknar varje morgon och är på gott humör och känner sådan glädje inför varje ny dag.
De sista två dagarna har jag tagit det lite lugnare men ändå fått en del gjort. Jag är kort och gott nöjd 

Men om man har man och barn som hittar diverse olika anledningar till att var sur och tvär och se negativt på livet så är det oooootroligt svårt att hålla humöret på topp själv. Där får jag verkligen jobba järnet och faktiskt gå därifrån ibland...

Här är ett par grejer som jag tog ur skröjbränningen häromdagen.

Ytterligare en Yogakvinna

Lite kul att jag gjorde ett par ungefär likadana (eftersom de är handgjorda utan mall så blir de ju aldrig lika) för ett tag sedan som jag sålde så kände jag att jag ville göra ett par nya händer. Jag fick så otroligt mycket bra respons på dem. Sagt och gjort, jag gjorde ett par nya och satte ut i butiken igår och idag fick jag besök av en dansk kvinna som skulle på bröllop nästa helg och köpte dem direkt    Kul kul!
Det är lite klurigt att göra dem men annars skulle jag ju göra ett par nya igen. Nästa vecka är det ju Konstrakan och det vore kul att ha med sig ett par då....Hm tål att tänkas på...

Imorrn är det marknad i Smedstorps dubbelgård och då är jag på plats    Dessvärre på bekostnad av butiken...om jag inte kan fjäska för maken sambon och barnen.... 
Som tur är så börjar det inte förrän kl 12.00 så jag hinner packa allt på morgonen. Det är lite svårt att komma upp på morgonen efter en lång sommar med sovmorgon men på måndag är det skolstart och då är det dags för rutiner igen. Skönt! Älskar lov och ledigheter men det är rätt skönt när det blir ordning på torpet igen 

Ha en go´fredagkväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar