Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 18 augusti 2012

Fantastisk dag!

Vilken dag jag har haft!
Idag har jag varit i Smedstorp (se länk i gårdagens inlägg) det var en familjedag där och det var helt fantastiskt rogivande.
Jag har dessvärre bara mobilbilder att visa er men ni får hålla till godo :)


Ovan en bild från själva huvudbyggnaden och det var verkligen ingen stor marknad. Jag var den enda konsthantverkaren. Vilken miljö!! Dessa fantastiska byggnader som hålls i så fint skick. Alla bara gick omkring och mös. Tog en fika under den stora kastanjen, lyssnade på lite fiolspel, tog en naturvandring eller lyssnade på en man som berättade hur man gör gärdsgårdar.


Helt plötsligt hörde man hovslag på vägen utanför och då traskade stora härliga nordsvenskar förbi. Man kunde åka en sväng med häst och vagn och det var många som gjorde.
En kvinna visade hur man gör iordning gamla fönster med ny färg och kitt och en kvinna flätade korgar av pil.


Hon bor bara några kilometer ifrån mig så i vår ska jag gå en kurs hos henne. Längtar!! Hon gör så vackra korgar och jag längtar efter att få testa på själv!


I en av bodarna satt en tjej och läste sagor för barn. Sagor och sägner från Östergötland. Hon var tidstypiskt klädd så det såg supermysigt ut.

Jag sålde en del så jag är nöjd, men mest nöjd är jag över att få ha fått vara i den miljön och insupa känslan och lugnet. Härligt!!
Kan behövas inför imorrn, jag ska skjutsa Fanny till stallet vid fem över fyra imorgon bitti....säger inget mer än blä....

Vi har börjat ha getterna och fåret lösa i trädgården när vi är hemma. Det är supermysigt men de är så sociala så det har sina nackdelar...


Här är Tessa på väg in i köket. Jag hann stoppa henne innan hon kom för långt. Men de är så nyfikna så om jag är ute och går in så följer de med. Så söta!
Bä hann jag inte stoppa i tid...


Här är hon inne i köket och på väg ut hittar hon en hink med svarta vinbär att mumsa på :)
Så roliga! Det händer verkligen lite annorlunda saker när man har djur omkring sig ;)

Imorrn blir det en tidig morgon och sedan fotboll. Kanske lite sjö oxå...
Kram och gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar