Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 29 oktober 2012

Bye bye...

...väggmålning som jag gjorde till barnen när de var små i deras lekrum och hello vitmålade väggar.

Detta ska bli Fannys rum och har varit ett "projekt" i X antal månader. Vi gör en budgetrenovering och bara målar väggarna och fixar till golvet men eftersom det är gamla papptapeter med renoveringspapp under så var vi tvungna att ta till limfärg, för att det inte ska spricka och hålla på. Så nu har vi äntligen blandat färg (och mycket färg blev det, säg till om ni behöver...) och har nu målat en gång. Färgen täckte verkligen superbra men väggmålningen lyser ändå igenom lite så vi måste måla en gång till.

Pappa var här igår och kopplade in vår "nya" (vi köper ju nästan aldrig nytt, bara via blocket och loppisar nästan) fläktkonvektor som vi satt in i köket. Varmt och skönt ska vi får i vinter. Eller ja, så varmt som det bara går i vårt gamla draghål

Han skulle egentligen fått den på fars dag men jag kan inte vänta, jag vill ge den direkt

Det är mamma som beställt den men det var pappa som fick den Bättre att ge presenter som de verkligen vill ha än annat som bara ligger där och skräpar.

Imorrn ska vi på utflykt med barnen. Det är lov och alla är lediga (förutom jag egentligen) så det gäller att hitta på ngt kul. Dock vet inte barnen vad det är ännu så det får jag vänta med att berätta

Ha en bra måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar