Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 5 oktober 2012

Då var det...

...fredag igen och jag har varit borta ett tag. Eller borta har jag inte varit, inte fysiskt i alla fall. Psykiskt är man väl mer eller mindre borta jämt, eller... 

Jag har i alla fall varit borta från cybervärlden några dagar men här är jag igen.
Jag har haft flera dagar med väldigt mycket inspiration och bra arbete.
Fått mycket gjort och här är ett exempel:


En nygjord hand med lite hjärtan i.
Har inte bestämt om den ska vara som den är eller om den ska sättas upp på en planka eller liknande så att det blir som en tavla istället...vi får se.

Igår gjorde jag lite luffarslöjd. Fast det är egentligen fusk att kalla det luffarslöjd. Jag gjorde lite änglar i ståltråd  För mig är luffarslöjd korgar, skålar och annat, lite större. Som jag för övrigt har tänkt lära mig i en kurs som jag just har anmält mig till. I början av december (om det inte krockar med någon "viktig" julmarknad) ska jag till Villa Rosenäng och lära mig grunderna i luffarslöjd. Ska bli så kul!!
Det jag gjorde igår var alltså lite nybörjarfusk i luffarslöjd 
För ett tag sedan så visade jag en sådan ängel som jag gör i luffarslöjd och igår gjorde jag nya sådana. Jag gjorde dessutom en variant på dem som blev så här


Minisar att ha i öronen. Tyckte själv att de blev rätt söta. Nu använder jag väldigt sällan öronhängen (mer än de enkla ringar eller "pluttar" som alltid sitter där) men jag har sett att andra gör det, så någon annan kanske vill ha dem

Livet har fortfarande ett sådant där underbart flyt. Allt går helt perfekt och att hålla humöret uppe och vara positiv är så lätt. Det känns dessutom att det blir lättare och lättare ju mer tacksam och positiv man förhåller sig till livet. Det blir till och med lätt (nåja jag ska inte överdriva...det blir mindre jobbigt) att tampas med min tonåring som ständigt och jämt hittar saker att jämra sig över och totalt bryta ihop över.
Tänk om ngn (antar att jag syftar på mamma och pappa) lärt mig det här tankesättet när jag var liten/ung. Vilken skillnad det troligen hade gjort i min inställning till saker och ting. Jag försöker få barnen att förstå vilken tur de har som har en så klok mamma, som har kommit till den här insikten Vi är inte alltid helt överens ;) Ganska sällan faktiskt, men tack vare både min och Peters nya inställning så har stämningen här hemma blivit mycket bättre. Kul!

Jag har fått en beställning på två barnstolar som ska vara till ett dop och en födelsedag, tror jag. I vilket fall som helst så har jag beställt hem några och ska sätta igång och måla dem. Skittrist att måla dem i själva grundfärgen men superkul att dekormåla dem. Får visa bilder på dem när jag är klar.

Idag ska jag försöka bränna lite raku. Imorrn ska jag på min bästa väns födelsedagskalas (tänker inte säga hur många år hon fyller...) och hennes present måste bli klar 

Underbart höstväder - äntligen!
Ha en fantastisk fredag för det tänker jag 
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar