Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 7 oktober 2012

Sjukt trött...

...är jag!
Igår var det födelsedagsfest (och just när jag skrev det så kom jag på att jag glömde att fotografera presenten jag gjorde:( Fast jag är ju "ganska" bekant med födelsedagsbarnet så jag kan ju fota i efterhand ;)) till sena timmen så idag är jag sååååå trött. Så trött att jag känner mig bakis, fast jag inte är det. Det blev inte så sent (allt är ju relativt) men jag fixar inte att vara uppe sent längre, blir helt mosig i hela huvet, som sirap liksom. Det är ju det trista men utöver det så var det en helt suveränt kul fest. Hennes man (min farbror) är ju påhittig som få, så det var en kul tipspromenad och lite musikquiz. Musikunderhållningen var till viss del Spotify men även av Karnevalfolket. Vilket ös!! Jeeezus vilket bränn. När man dessutom ser hur kul de har på scen tillsammans, så blir det ju extra roligt att titta på. Kanske ingen musik jag skulle lyssna på så mycket här hemma men på fest så rekommenderar jag dem varmt :)
I övrigt igår så var det stallet tur och retur två gånger. Stalltjänstgöring. Då ska man vara på plats vi sju på morgonen för att ge hästarna mat, släppa ut dem och mocka. Som den snälla mamma jag är så lät jag Fanny rida och så mockade jag under tiden (eftersom hon inte skulle hinna rida på eftermiddagen) så jag kan skryta med att jag mockade ca 15 boxar - själv! Det tog sin lilla tid, kan jag säga. Som tur är så har man bara tjänstgöring, typ, en gång var femte-sjätte vecka så det blir ju inte så ofta.

Nu ska Maja och jag stoppa i oss lite mat sedan ska jag däcka i soffan och hoppas att det finns lite bra repriser på tv´n ;) Slapparsöndag.

Först ska jag bara visa ngt som kom ut ur rakuugnen i fredags:


Ett keramikhjärta som är knappt 20 cm långt som man kan hänga på väggen.

Smile :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar