Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 18 oktober 2012

Ordningsam...

...tror jag inte att många i min omgivning skulle kalla mig men det är jag, fast på mitt eget sätt.
Jag har inga problem med att lägga saker där jag står, naturligtvis plockar jag ju undan efter mig - förr eller senare... I den bemärkelsen existerar inte någon ordning. Det finns andra saker som jag stör mig något otroligt på. Skidbackar i osten. Hatart! Varför skär man en ost så att man får slänga hälften när det är så lätt att bara vrida på den och skära från ett annat håll. Fattar det inte?? Som tur är så är Peter och jag lite lika där så det är lugna puckar, inga skidbackar i den här familjen 

En annan grej som jag stör mig på det är när man klämmer mitt på tex kaviartuben. Varför? Tuben blir knölig och så får man inte ut det sista?? Nope där kommer mitt ordningssinne in och säger ett stort NEJ 
Så här ska tuben se ut...


Mitt i all min slarvighet finns det ett analt ordningssinne som jag allt som oftast får lägga band på för att inte barnen ska bli för trötta. Diskmaskinen är ett sådant exempel. Jag vet ju precis hur jag vill ha den packad för att få in mesta möjliga disk och barnen tänker inte på samma sätt så där får jag lägga band på mig och möblera om när de inte ser

Idag har jag målat barnstolarna färdigt. Här är den ena:


De ser i princip likadana ut, bara olika namn. Skönt att ha dem klara. På söndag ska de levereras och pengarna inkasserasDet bästa av allt 

Nu ska jag sätta mig och göra lite fler schackpjäser...har börjat med ett nytt som jag ska ha med mig till butiken i julhandeln. Håller även på att testa att gjuta en bordsskiva i betong. Har inte gjort det innan så det ska bli spännande att se hur den blir, om det går att få ihop till ett bord...Fortsättning följer 

Ha en fortsatt skön torsdagskväll.

Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar