Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 26 oktober 2012

Förbjudet...

...att säga "Jag kan inte" - har jag fått lära mig 
Föreläsningen jag var på igår var väldigt intressant. Det var en man vid namn Johan Plate som föreläste och det var en del tänkvärda saker han pratade om.
Man ska aldrig låta ett barn (eller vuxna heller för den delen) säga "jag kan inte". Då ska man säga att man har inte tränat tillräckligt istället. Tänkvärt.
Väääldigt mycket annat var det att tänka på för oss (mig och tränarkollegan Agneta) fotbollstränare. Vi fick med oss en bok och lite annat hem som vi ska lusläsa och plocka diverse övningar ifrån. Ska bli kul att omsätta det i verkligheten.

Idag har varit en kall och slö dag. Rörmokaren har varit här och kopplat in ett nytt element och flyttat ett annat till vårt badrum så nu kanske vi kan få 14 grader på vintern istället för 11 
Brrr, första snön kom och allt smälte faktiskt inte bort idag. Får väl se om den orkar ligga kvar hela helgen 

Kan inte fatta att imorrn är det lördag och vi har inget inbokat...tror inte riktigt på det ännu så vi får väl se när lördagen är över 
Är sugen på att jobba en del imorrn så det lär det bli iaf (om det inte dyker upp ngn oförutsedd stalltjänst, träning eller taxiverksamhet ). Har fler stolar som ska målas färdigt och betong att gjuta...håller på med ett bord som kräver lite pyssel.

Fredagskvällar är något av det bästa jag vet!

Kram och smile på er alla därute 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar