Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 27 april 2012

Puh

Ägnade ca en och en halv timma till att flytta en del av våra fyrbeningars hage för att de skulle kunna få lite färskt gräs. Låt mig säga att 50 meter nylonnät som trasslar sig och fastnar i allt kräver sitt tålamod. Blåsten var inte heller särskilt hjälpsam.
Nåväl när jag är klar så fyller jag en hink med lite havre för att locka över de tre med.
Yeah right, gick ju skitbra. Det var ju en väldigt frodig och grön gräsmatta mellan nya och gamla hagen...


Var väl ingen som ville följa med min hink, havre har de ju fått hela vintern ;)
Meeen, efter ytterligare ca 30 minuter så har jag fått in dem i nya hagen. Nu är det bara att starta tidtagaren för att se hur länge de stannar i den utan el...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar