Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 13 april 2012

Bankrutt?

Är man bankrutt när man har 44 öre kvar på kontot?
Och det dessutom är X antal dagar kvar till lön eller barnbidrag...
Äsch jag lyckades skrapa ihop lite kontanter och handla lite fredagsmys i alla fall. Känns som om det är huvudsaken, skitsamma om vi inte har mjölk eller smör men fredagsmys och lördagsgodis, det får det inte tullas på ;)
Här skulle jag kunna skylla på barnen...men nä...jag är inte den som skyller ifrån mig, det är jag. Jag älskar godis och snacks - tyvärr! Men jag röker inte, jag dricker inte (eller det är en sanning med modifikation, jag är inte absolutist, men jag dricker väldigt sällan)och jag har inte ngn dyr hobby...visst måste man då få ha ngn last? Tycker det är varje människas rätt här i livet!
Skål för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar