Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 18 april 2012

Ledig...eller?

Idag är jag ledig!
Eller...nja, kanske måste förklara vad ledig betyder för mig...
Ledig betyder främst att jag inte behöver åka hemifrån men jag kommer att vara låååångt ifrån arbetslös ;)

Först ska jag ta hand om bilden nedan. Vem fan bor där - infödingar?? Infödingar som bor i det mest ociviliserade området i världen och aldrig har varit i möblerade rum innan?? Herregud, eller så är det grisar...


Under tiden så bränner jag en skröj (den första bränningen när keramiken har torkat), och sedan ska jag; bränna en rakuugn (en glasyrbränning som ger glasyren superhäftigt utseende), raka katten, mata getterna, rensa i trädgården, damsuga våra 260 kvadrat (fast jag kan erkänna att det blir inte alla 260 eftersom några rum inte används till mer än förråd), göra bokföring, ringa några viktiga samtal, skriva ut flygblad...egentligen kan nog listan göras hur lång som helst men dygnet har bara 24 timmar och jag är en trött människa som behöver minst 8 timmars sömn så vi får väl se hur det här slutar.

Så det där "ledig", är väl inte helt sant ;)
Återkommer senare idag med lite rapporter om hur dagens uppgifter fortlöper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar