Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 8 april 2012

Blogga?!

Jaha, vad ska man skriva om i en blogg...vad jag har gjort idag...
Ok, blev väckt liiite för tidigt av en tvåårig systerson som tyckte att det var dags att vakna vid 06.45 en söndagsmorgon.
Hans mor var ute på galej och eftersom jag och barnen sitter själva i helgen så tyckte vi att det var en kul idé. Han är verkligen sååå rolig. Han är bara drygt två år men pratar som en tre-fyraåring, långa meningar med minst fyra-fem ord.
Han har åkt hem nu men spåren efter honom syns överallt i hela huset, små leksaker och grejer spridda här och där när man minst anar det. Visst är man sugen på en liten knodd till men...nä...låna, funkar bra. Tror att jag har blivit lite för bekväm nu när mina tjejer är så stora (11 och 13) så det får nog vara.

Jag är alltså en helt vanlig tjej (vill gärna kalla mig tjej fast jag närmar mig "the big 40") som bor med man (fast vi lever i synd) och två tjejer i ett stort hus på landet.
Det som kan tyckas lite ovanligt är att jag nyligen slutat på mitt jobb (som jag haft sedan nästan 15 år tillbaka) för att uppfylla en dröm.
Den drömmen innebär att jobba hemma med att skapa saker i bla keramik och betong. Dessa saker ska jag sälja i en butik som inhyses i ett av våra uthus på gården.
Har förstått att väldigt många har liknande drömmar men är för fega för att lämna den trygga stabila inkomsten som ett fast jobb ger. Och det ska gudarna veta, att rik kommer jag INTE att bli. Men det får bli en senare fråga.
Jaha, det var ett inlägg om min dag hittills, vi får väl se vartåt det här barkar :)

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar