Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 1 juni 2013

Välkommen

juni!
Igår märktes det verkligen på vädret, UNDERBART!
Var hemma hela dagen och även igår kom svärmor och svärfar. Det börjar se riktigt skapligt ut i trädgården. Vi får verkligen mycket gjort! Rensat och klippt. Lovely!

Igår kväll var det fotboll och Fanny fick göra en comeback ;)
Lite dåligt med folk och då fick vi kalla in henne. Det gick bra för henne, hon gjorde vårt enda mål. Vi förlorade matchen dock med 1-3. En sådan där tråkig match där andra laget inte är så intresserade av att spela fotboll, mer att mangla och förstöra för oss. Vi är ju alltid några år yngre än motståndarna och det märks dessvärre i längd och tyngd. Men de kämpade på superbra i alla fall! På onsdag kväll är det dags igen ;)

I helgen har vi besök av Peters barndomskompis Magnus och hans dotter Maja. Peter och Mange är just nu i Jönköping och återupplever ungdomens dagar. De åker skateboard :) Någon återträff med andra skatare (hur fasen stavas det ordet??ser ju superkonstigt ut hur jag än skriver det...). Själv ska jag snart iväg till Linköping för att gå en formgjutarkurs. Har letat efter det för att lära mig till betonggjutningen. Jag har ju gjort en del innan men inte riktigt fått kläm på det. Så det ska bli kul!
Och så barnen....körigt som vanligt... Fanny tog bussen till Österbymo i morse. Farmor kommer och hämtar Maja och Maja för att åka en sväng till Mo-marken (En liten marknad i Österbymo) och sedan hämta upp Fanny. Därefter så tar hon dem in till Tranås, där de helst ska hinna besöka hamnfestivalen som pågår idag och förhoppningsvis så hinner de även förbi en skoaffär så att Maja kanske kan få nya skor. De gamla hänger knappt ihop så det är hög tid ;) Sedan får jag hämta barnen där när jag kommer från Linköping. Japp, logistikplanering är min grej. Självlärd :) Vem behöver utbildning? ;)


Så här underbart såg det ut i morse när jag satte mig på verandan och njöt av fågelkvittret och vindens sus. Åhhh som jag längtar hela vintrarna efter detta. När den svenska sommaren behagar att vara just sommar så finns det ingen utlandssemester i världen som kan locka mig. Älskart!! (även om de säger att det ska bli regn senare idag...det tänker vi inte på nu ;) )



Hade avslutning på mina nätverksträffar med jobbet i torsdags och vi träffades på Ydregården i Österbymo. Innehavaren Evalyn har varit med på träffarna och här ger jag henne lite gratisreklam...vilken underbar människa det är! Alltid glad! Älskar sitt jobb och sina kunder och kolla in tårtan hon bjöd oss på!
Svenska jordgubbar. En riktig sommartårta!
Jag har fått så mycket beröm från chefen och från Malin på Ydre Kommun. Så kul! Jag är så glad. En riktig självförtroendeboost har de sista veckorna varit.
Deltagarna i nätverksträffarna fick lämna utvärderingar på sista träffen och det var bara positivt så det var oxå kul att läsa!

Ha en riktigt go´ helg!
Smile!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar