Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 9 juni 2013

Igår




var en dag som jag inte kommer få tillbaka...
Fredagen började som en väldigt bra dag. Peters mamma och pappa kom ut, barnen var lediga och vi skulle greja hemma. Jag såg fram emot en bastukväll med tjejkompisarna. Vi (eller jag, för Peter var konstigt ovillig till att sätta igång med ngt) började snickra lite konsoler som vi ska ha på en vägg och lägga brädor på och helt plötsligt kommer en bil in på gården. Shit - säger jag, jag har ju inte ens hunnit öppna dörren till butiken. Det behöver du inte, säger Peter...Jag fattar inget, förrän jag ser vilka som kliver ur bilen...fyra stycken av mina kompisar (som jag för övrigt skulle basta med på kvällen) ...då ramlar polletten ner - jag fyllde visst år i januari - jämna 40.



Så här snygg var jag några minuter senare.
Kan tillägga att det var inte saft i flaskorna...
Jag fick spela terrängkrocket, terränginnebandy, köra fyrhjuling och minigrävare och så var det lite springskytte. Kvällen avslutades på en restaurang i Tranås. Jag hade verkligen jättekul men mådde väl som jag förtjänade dagen efter, dvs igår.
Det tjejerna inte visste var att jag dagen innan anmälde mig till att vara med på Hönsbytardagen i Österbymo igår. Det blev lite tufft, milt uttryckt. Fram till kl 15 så smååt jag havrefras och drack vatten...inte så sugen på mat...



Väl hemma hade det varit superskönt att bara få lägga sig och sova men då var det dags att åka och fira den bästa 50-åringen jag känner. "Faster" Susanne hade födelsedagskalas med smörgåstårta och tårta. Det blev ifs ett kalas som gick helt i linje med min dagsform. Lugnt och skönt och med härliga människor och mycket skratt. 
Det blev ganska tidig hemgång och snart så nanade Jenny i soffan, med en påse godis ;)

Hade jag trott på himmel och helvete så kan jag lova att alkohol hade varit djävulens påfund ;) Hade som sagt, superkul men det kommer ju surt efter så nu får det nog dröja ett tag innan det är dags igen ;)
Idag ska jag sona gårdagens ineffektivitet och plocka här hemma, liiite stökigt är det allt. Dessutom är det match för Maja i eftermiddag och eventuellt rodd efter det så jag kommer nog att få den här dagen att gå oxå ;)

Ha en skön söndag!
Smile!

Ps. vill ni läsa en blogg om en äkta, jordnära tjej som verkligen njuter av livet så kan ni klicka här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar