Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 14 juni 2013

Dagens

i-landsproblem kan man kalla mitt lilla sammanbrott över att jag tog sista chokladbiten utan att veta om det. 
Om jag äter godis så måste jag hålla koll på om jag tar sista biten så att jag mentalt kan ställa in mig på att det inte finns mer. Helknäppt jag vet. 
Igår satt jag i bilen på väg till Linköping och råkade hitta en halv chokladbit i väskan. Fattar inte hur det kunde hända -  jag lämnar aldrig choklad. Måste ha blivit avbruten av barnen eller nåt så att jag fick gömma den i panik ;) Som sagt, jag sitter i bilen och äter choklad och ska ta en bit till och den är slut!!! Vaaa?? En sorg infinner sig och jag går igenom en liten depression. Inte så allvarlig dock, den gick över ganska snabbt - som tur är ;)

Jag var som sagt i Linköping igår och hur felvaggad är jag som kvinna (eller det kanske bara är en naturlig del i jämställdhetens kamp ;) ) när jag älskar att gå in och shoppa på Biltema?! När jag får se alla praktiska verktyg, lådor, kläder och annat så går jag i spinn. Jag handlar hellre praktiska förvaringsldor som jag kan ha när jag ska organisera en garderob än kläder i en butik. Jag avskyr shopping med ett undantag. GeKås i Ullared (och Biltema ;) ) Jag kan strosa runt och titta på allt möjligt, kläder verktyd, förvaringslådor, gardiner, köksatiraljer, ja allt mellan himmel och jord. Men skicka ut mig på stan för att besöka en mängd klädbutiker...eksem!!! Fullkomligt hatar't. 
Dels för jag tycker det är onödiga pengar, mina gamla kläder duger gott. Ser liksom ingen mening med att slösa massor med pengar på ngt så onödigt. Och dels så är det så tråkigt!! Urtrist och trött och ont i ben och rygg. Märkligt att det trista och onda inte infinner sig i Ullared eller på Biltema ;)

Japp lite märklig är man nog :)
Ha en bra fredag!
Smile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar