Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 17 juni 2013

Mmmm

vilken underbar dag!



Vi hade bestämt innan att "vi ska göra ngt" för alla var lediga idag, men inte vad som skulle göras och det är ganska typiskt för oss, eller mest för Peter. "Ska vi göra ngt imorrn?" "Javisst, gärna, vad har du tänkt dig?" Då är det alltid så att han inte har tänkt ut ngt speciellt, bara att han vill "göra ngt tillsammans". Samma sak idag. Men eftersom vädret var underbart idag (om än lite blåsigt) så tänkte jag "varför göra det så avancerat? Vi bara packar fika och sticker iväg och slappar tillsammans".
Så sagt och gjort, jag gräddade 300 våfflor och så stack vi iväg!


Vi hamnade vid Västra Lägern, en sjö några mil bort som jag var vid när jag var liten. Vet dock inte om jag blandar ihop det med andra badplatser men det såg absolut inte ut som jag minns det...fast det var ju ifs typ 30 år sedan (hua, vad hemskt det såg ut när jag skrev det så!!). Nåja riktigt mysigt var det i alla fall. Barnen badade men INTE jag!!
Men jag doppade tårna ;)


Det räcker för mig ett bra tag till ;)

Strax är det fotbollsträning och det är ju bra att man nu är fulladdad med D-vitamin när man ska ta hand om ett gäng 12-15-åriga tjejer ;)
Vi var för övrigt i Mullsjö igår och spelade match och vi vann med 9-2!
Där var det minsann ingen D-vitaminkur, snarare en fuktighetskur, småregn hela tiden :(

Ha en skön måndagskväll!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar