Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 22 juni 2013

Blåsigt

var ordet sa Bill, stormigt sa Bull.
Midsommar har passerat och nu har det vänt!
Äsch, jag säger egentligen inte sådana där grejer men jag kände att det ändå måste sägas, vi måste ändå se verkligheten i vitögat ;)
Fast just nu njuter vi av den mulna, småregniga, stormiga sommaren som faktiskt pågår utanför fönstret ;)
Hade nog tänkt att vara ute och gräva och jobba i trädgården idag men vädret inbjuder verkligen inte till det...Sitter dessutom och lyssnar på P1 och sommar. Det är Jonas Gardell som pratar och det är verkligen fängslande! Finns i arkivet så missade ni det idag, så plocka fram det och lyssna på det. Han pendlar verkligen mellan humor och allvar på ett fantastiskt sätt.

Gårdagen var en bra dag!
Vädret var bättre än förväntat och stora delar av den kunde spenderas utomhus.


Först en spontanlunch med fina vänner och grannar. Väldigt trevligt! (Fast jag ska erkänna att allra först var det hysterisk städning av hela huset av hela familjen ;) )
Därefter kom släkt, Peters släkt, och firade på samma sätt som vi brukar göra. Med att prata, grilla, prata, dricka vin och prata. Väääldigt trevligt det oxå. Kul med äldre släktingar som dricker aningens för mycket och inbjuder till ironi och retfullhet ;) Ingen nämnd och ingen glömd...

I onsdags var vi i på första utflykten för i sommar - i Borås.


I djurparken i Borås. Jag är egentligen rätt kluven till djurparker men samtidigt var den här djurparken väldigt fin och välskött (Inte som Ölands Djurpark - åk INTE dit!!!). Lagom stor och alla djur såg ut att ha det bra. Hoppas verkligen att djurparker som sköts på rätt sätt kan göra att arter bevaras och består. Att forskning kan göra att människor världen över får upp ögonen för hur viktigt det är att bevara det vilda livet.
Titta vad vacker den här lejonhannen är!
De blev matade när vi var där och det var ingen tvekan om vem som bestämde i flocken ;)

Fanny ordnade efterrätten häromkvällen...


Då kan man räkna med att det blir sött. Mammas flicka ;)
Peter jobbar idag så det är jag och tjejerna som är hemma och slappar...kan man verkligen säga att vi gör, har inte gjort en knop idag än...för att jag inte ska bli helt deprimerad imorgon, över min ineffektivitet idag så är det bäst att jag reser på mig ;)

Ha en fortsatt skön midsommardag och lördag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar