Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 12 juni 2013

Sommarlovet

börjar idag. För mina barn i alla fall. Jag får jobba några veckor till. Fast det är ju så kul (även om det just nu är rätt lugnt) så det gör inte så mycket. Dessutom så är jag ju ledig rätt mycket.
Så här söta var mina barn när vi åkte till respektive skolavslutning.


Är det inte väldigt märkligt att en kommun med knappt 4000 invånare delar på barnens skolavslutning efter årskurs men ändå inte kan lägga dem vid olika tidpunkter??
Fannys avslutning är i Sund kl 08.45 och Majas är i Rydsnäs kl 08.45. Krockar big time! De skyller på skolskjutsarna men det känns ändå konstigt för det kan väl ändå inte vara så många som åker skolskjuts en dag som denna!? Och även om det nu är det så borde det väl ändå vara lättare om de delade på det än att barnen ska behöva åka massor med mil för att hämta och lämna de som åker. Nåja, det fick bli som vanligt, Peter och jag delade på oss och jag åkte till Fannys i Sund. Många duktiga barn som sjöng och spelade. Kanske inte direkt sommarlovsmusik men duktiga är de i alla fall :)


Därefter var det fika i trädgården med tårta! Mormor och Farmor och Farfar kom oxå så även de fick avnjuta mitt spektakel till tårta. En marängtårta som inte blev så mycket maräng...Visste inte att det var såååå petigt med en yttepytte skvätt gula i marängsmeten...Nu vet jag ;) Men, den var god! Betydligt godare än den ser ut och det var ju tur ;)


Efter en slapp skön fika under träden i trädgården så åkte alla far-och morföräldrar hem och då tog jag tag i trädgårdslandet. Här är gul lök. Så duktig jag är! Om jag får säga det själv och det tycker jag att jag får när det är min blogg ;) I ena landet växer gul lök och i andra vitlök. Potatisen är satt och ... ja, det var väl det....det andra jag sådde i våras har vissnat. Det var visst lite petigt med vatten eller nåt sånt tjafs...

Strax fotbollsträning (den tar vi minsann inte sommarlov från än) och därefter ska jag ro! Kul, nu var det en vecka sedan. Skavsåren i rumpan har börjat läka och det är väl dags att förnya dem ;)
Imorrn är det jobb i Ömo och för första gången ska jag åka dit och jobba utan att behöva ta med barnen samtidigt. Hur sen kommer jag bli nu? Innan hade jag åtminstone den piskan på ryggen, att de inte skulle bli sena till skolan...men nu...ja vi får väl se. I vilket fall som helst så ska jag inte vara i Ömo så länge för sedan ska jag till Linköping och en träff med skatteverket.

Ha en underbar onsdagskväll!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar