Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 5 juni 2013

Vackert

väder idag oxå, men jag måste sitta inne och jobba.
Fast det är ju fredag idag! Eller, det är ju onsdag men det känns som en fredag. Ledig i många dagar sedan. Det där med ledig...de är ju alltid en sanning med modifikation... fast den här helgen är ganska ledig ändå. Mycket tack vare att det inte är så mycket fotboll och hästen är flyttad.
Igår flyttade familjen (inte jag, jag jobbade på annan ort ;)) hästen till ett stall som ligger ca 10 min bort - cykeltid! Utan stalltjänst! Såååå skönt!
Dock är hästen fortfarande lite halt så hon får vila. Förhoppningsvis så har vi fått veta vad det är så det är liniment och vila som gäller.
Fanny tävlade i KM i helgen och eftersom vår häst var halt så fick hon tävla på kompisen Moas häst, Prizze. Även han en racerhäst ;) Moa red honom först en runda så han var lite lugnare när Fanny red honom. Moa kom tvåa och Fanny kom trea (av fyra tävlande men det behöver vi ju inte nämna ;) ).


I helgen var jag även och gjöt formar till min betonggjutning. Fick många bra tips och idéer till hur man ska göra. Vill ju även försöka göra en form att använda till att gjuta fler av mina keramikhästar, men det är lite klurigt. Vilket materiel ska användas (gips, silicon mm) och hur ska den utformas för att inte öronen ska gå av osv. Ska nog testa lite själv i gips men det kommer inte bli så lätt... testing testing ;).

Fick en doppresentsbeställning för ett tag sedan och nu är den klar!


Får, får och åter får. Vill egentligen försöka göra andra motiv men det är motivet med får som är, utan konkurrens, det populäraste. Så då får jag väl vika mig ;) Nej då, jag gör andra ibland när jag hinner. Nu har jag inga stolar kvar hemma så nu måste jag få in lite pengar så att jag kan beställa nya...Fast det är ganska många fakturor på div olika reklambroschyrer som ska betalas oxå  så...hm...måste nog sälja en hel del.... Det är ju hönsbytardag (typ marknad med fika och annat smått och gott) i Österbymo på lördag och jag går i valet och kvalet om jag ska se om det finns ngn plats kvar... Det som gör att jag tvekar mest är att jag ska på "fest" på fredagskvällen...vi är några kompisar som ska basta, skratta och äta pizza (kan hända att en liten mängd alkohol är inblandad oxå) så troligt är att jag är lite trött på lördagsmorgonen...får fundera under dagen och sedan måste jag nog bestämma mig ;)

Men nu är det nog bäst att jag återgår till mitt "riktiga" jobb ;)

Ha en skön fredag, eller jag menar onsdag ;)
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar