Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 27 maj 2013

Ont

i magen, har jag idag!
Sådär trälig känner jag mig pga det. Ligger just nu i sängen med värmedyna på magen och datorn bredvid mig. Måste snart ta tag i livet men som sagt, "träälit" är ordet för dagen.

Helgen har för övrigt varit super!
I lördags kom svärmor och svärfar igen. Jag är så otroligt tacksam för det de gör för oss. Tack vare att de kommer och hjälper oss med mängder med grejer i trädgården så får vi massor gjort och energin bara flödar. Svärfar skrapar färg från utemöblerna och Maja har börjat måla dem. Fanny har målat foder runt fönster. Jag klippte gräset (som för övrigt var så långt så att jag mest bara la det ner med klipparen, får resa på sig och så får vi köra igen snart). Svärmor har rensat runt björnbärsbusken (superbra men nackdelen blev att getterna kom åt busken mer så att de nu har ätit upp nederdelen av buskens blad :( ). Hon har även eldat mängder med grenar igen så det minskar allt eftersom. Underbart!!
Getterna har för övrigt stannat i sin hage sedan sist. Tror att det gjorde ganska ont att hoppa över staketet men mellan de hårt spända repen, så att de nog kanske stannar i hagen nu...vi släpper ändå ut dem när vi är ute trädgården, så att de kan äta lite gräs för det har vi en del över ;)

Igår hade vi sista stalltjänsten. Om en vecka så flyttar vi hästen till sommarbetet. Vääääldigt mycket närmare än nu och mycket smidigare, billigare, närmare - ja allt! Känns super! Sedan får vi se hur det blir till hösten.

Här kommer lite bilder från helgen...


Öppnade butiken i lördags. Lite i smyg ifs, eftersom jag inte gjort ngn superaffär utav det... Får ladda mer så småningom ;)


Kolla in Fannys pussel! Hon lägger skinka på en macka och är minutiöst noga med att pussla ihop skinkan så att den täcker hela mackan men ändå inte ramlar över kanten... Ha ha ha, sötisen!


Kul bild från stallet. Lacky har varit lite halt igen och Fanny promenerade runt med henne lite och då fick hon äta lite gräs i diket och sedan skulle Fanny ta in henne för att pyssla lite med henne. Det var inte hästen sugen på. Ville verkligen inte gå in så på bilden står hästen i dörren och tvekar och Fanny står inne i stallet och lockar :)


Nu är rabarberbladen redo att gjutas på. Kom hit på kurs i betonggjutning! Eller kurs...jag kallar det mer prova på, eftersom det inte tar så lång tid...fast det kanske inte är benämningen på en kurs!? Nåja välkommen hit! Klicka dig in på min hemsida och ring mig och boka tid!

Ha en bra måndag så ska jag fortsätta tycka synd om mig själv ;)

Smile! (lite kan jag nog le iaf, även om det är synd om mig ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar