Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 24 maj 2013

Härliga

vårväder!
14 grader, snålblåst och lite antydan till regn...
Nåja, det ger åtminstone chansen att vara inne och jobba utan dåligt samvete ;)
Idag hade jag flera grejer som stod på agendan men när Peter åkt till jobbet och barnen åkt till skolan så kunde jag inte minnas en enda av dem...
Nå, istället så fick jag en släng av inspiration. Lera!

Här är resultatet:

Ytterligare en gravid kvinna.

En höna
Jag blev lite inspirerad av en kommande "Hönsbytardag". De erbjuder även marknadsplats och jag har inte anmält mig ännu men funderar på att göra det...I vilket fall som helst så tyckte jag att det var en kul idé. Idén är inte helt och hållet min, jag blev även lite inspirerad av en man i Norra Vi som gjort en superhäftig tupp. Den liksom flaxar med vingarna och såg ut att anfalla ngn fiende. Superfin var den och där kom en del av min tanke. Benen och fötterna är av luffarslöjdstråd. Vi får väl se hur det blir så småningom.

Ikväll ska Maja och hennes klass ha hajk. Som tur är så bestämde vi att de ska vara inne och eftersom vädret är som det är och att värmen på ngt sätt har gått vilse så blir det nog bäst att vara inne. Peter jobbar så jag ska sen hem till Fanny så ska vi ha lite tjej-och fredagsmys. Livet är inte alltid så lätt för en fjortonåring...

Jag funderade ett kort tag på att ta ett kort på min lunch, så som alla gör på FB, men jag hoppar över det. Dels för att jag tycker att det är så fånigt men oxå dels för att det såg inte så trevligt ut...lite som kräks...men det var gott! :) Det blev värsta hopkoket...hackad gul lök, rivna morötter, burkchampinjoner, tonfisk, vitlök, creme fraiche och lite riven ost för att kräma till det lite. Och så lite hackad tomat till det. Supergott men som sagt, det hade inte vunnit ngn skönhetstävling ;)

Ha en skön fredagskväll!

Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar