Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 15 maj 2013

Nu är jag

på väg hem igen.
Sitter på tåget...


...och ser Östergötland susa förbi utanför fönstret.
Lugnt och skönt :)
Dock fick jag väl sota för att jag sa igår att det är så lugnt och skönt att åka tåg. Blev i morse SUPERSEN till tåget. Naturligtvis delvis mitt fel men till viss del så var det faktiskt parkeringsproblem som gjorde att jag blev sen. Den vanliga parkeringen var full och så skulle jag sladda in på nästa parkering som ligger precis intill men ändå måste man åka runt ett helt kvarter för att komma dit. Väl där, eller jag menar - nästan väl där, så visar det sig att det är vägarbete där, så jag kommer inte fram till parkeringen. Klockan visar på tre minuter kvar till avgång och jag har inte ens kommit ur bilen. Blev tvungen att ställa bilen där man i vanliga fall bara får stå 30 minuter och för tillfället inte alls, eftersom det är vägarbete. Ur bilen och springa som en vettvilling för att hinna. Väskor och jackor fladdrande och slängande omkring mig. Men - jag hann! Tror dock att jag klämde rumphåren i dörren så tajt var det! Blodsmak i hela munnen och halsen. Halsen är fortfarande kajko, lite rosslig och harklig och nästan lite småont.
Fick ringa till Peter så han kunde flytta bilen innan han åkte hem från jobbet. Misstänker annars dryga böter eller bortforsling av bilen. Eller ännu värre att ngn av vägarbetsgubbarna drämmer in skopan i bilen och sedan säger att vi får skylla oss själva. Nåja allt gick bra, frid och fröjd och nu är jag på väg hem.

Hinner nätt och jämt komma innanför dörren innan det är dags att åka till fotbollsträningen och därefter roddträning...hm, så här i efterhand var det nog inte så klokt att lova att ro ikväll... ;)

Ha en bra onsdagskväll :)
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar