Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 14 maj 2013

Mumma

vad gott!!


Ser ju inte supergott ut på bild men det är såååå gott!
Arbetar i Kisa idag och på Hemköp i Kisa har de så att man får plocka ihop sin egen sallad. Man betalar för vikten. Det är sååå gott! Någon krämig pasta, färsk broccoli, groddar, rårivna morötter, soltorkade tomater, brödkrutonger, kokt ägg, mozzrella och räkor, bland annat. Vet att jag låter helt manisk men det är så gott!! Kan längta till tisdagar då jag ska vara i Kisa så att jag kan få åka och köpa den där salladen. Så gott att jag egentligen inte ens är godissugen efteråt. Äter mest lite choklad för säkerhets skull, ifall jag blir sugen...förutseende som jag är ;)

Som vanligt är det massor att göra, fotbollsmatcher, getter, hästar, fotbollsträning, hemmet, trädgård, företaget, roddträning och vanligt jobb, allt i en salig röra. Utan min kalender idag skulle jag vara helt lost. Så många möten, och grejer inbokade att jag aldrig skulle klara det utan min kalender.
Imorrn ska jag till Norrköping och träffa chefen och kollegorna. Tåg blir transportmedlet. Gillar verkligen att åka tåg. Rofyllt och så kan man göra annat samtidigt.

Just nu sitter jag och väntar på att kvällens Tillväxtmöte ska komma igång. Hoppas att det blir några deltagare som kommer. Idag har jag ordnat så att en redovisningsfirma kommer och snackar ekonomi och redovisning med deltagarna. Förra veckan var det samma agenda för Ydreföretagen och det var bra och spännande info - även för mig. Känns superlyxigt, jag glider liksom med på en räkmacka här, får betalt för att få träffa trevliga människor och lära mig saker som jag kommer att ha nytta av själv.
På torsdag är det dags för en likadan träff i Ydre och då ska Ydre Näringslivshandläggare komma och diskutera med gruppen. Väldigt spännande :)

Nähä, dags att brygga lite kaffe till deltagarna :)
Ha en bra tisdagskväll!

Smile :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar